20 december 2008

Cocon


Wat is het lekker warm hier
gezellig ook
zo met mezelf
en niemand die me raken kan
niemand die me pijn kan doen

Wat is het rustig hier
echt kalm
zo met mezelf
de anderen slechts ruis op de
achtergrond

Wat is het stil hier
sober ook
zo met mezelf
maar matig meer geprikkeld door wat
buiten gebeurt

Wat is het afgesloten hier
geluidsdicht haast
zo met mezelf
niemand raakt bij mij
en ik ook niet bij hen

Wat is het alleen hier
eenzaam is het woord
zo met mezelf
een cocon waar ik straks
-dat weet ik nu al-
niet meer uitgeraak op eigen kracht

Wat is het bitter hier
onvervuld
zo met mezelf
alles wat ik hebben wil
en toch niks van wat ik eigenlijk zou willen
pijnlijk ook

Wat is het verdrietig hier
haast bodemloos
zo met mezelf
steeds verder wegzinkend
en niemand die het ziet
niemand die iets zegt

Ik ben verdwenen
ik blijf verdwijnen
en wie ziet mij nog ?
Wie hoort mij nog, nu ik geen stem meer heb,
nu ik WEG, echt weg ben

Wie mist mij nog ?

Geen opmerkingen:

Bezoekers

Volgers