20 september 2008

Méér (of Schuchter, deel 2)


Ik bied je mijn hoofd
dat vol zit met plannen
voor jou
en
voor mij
en sommige ook voor ons

Ik bied je mijn handen
waarmee ik spreek
in de zachtste tonen
in onooglijke gebaren
grootse intenties verworden tot kleine daden

Ik bied je mijn ogen
en hun kijk
waar ikzelf niet vrolijk van word
maar die toch steeds opnieuw
iets moois en waardevols ontwaart

Ik bied je mijn oren
luisterend naar de ware betekenissen
van de woorden
en vol muziek en tekst en taal

Ik bied je mijn lippen
die dagenlang zwijgen
en dagenlang spreken
naargelang ik me voel
die als een vlinder nippen
aan het water op je wang

Ik bied je mijn benen
die meestappen
waarheen jij me brengt
omdat ik jou vertrouw
en blindelings je bestemming opzoek

Ik bied je mijn maag
waarop stenen rusten
uit de rugzak die ik draag
onverteerd en altijd bij mij
- ik weet niet wat je ermee moet -

Ik bied je mijn voeten
die van de grond
loskomen en met me meezweven
in de lucht
waarmee ik geen bloempje vertrap
en niemand schop

Ik bied je mijn hart
dat soms ook voor mij
een geheim is
dat ik soms vrees te kennen
maar dat iets waarachtigs bevat
dat ik je schenken wil
een goedheid, geblutst maar niet gekrast

een antwoord op Schuchter

Geen opmerkingen:

Bezoekers

Volgers