19 september 2008

Schuchter


Ik sta met mijn voeten
in het zand
maak een drempel met één voet
houd me stevig vast
aan de gierende bries

Ik kijk
tuur naar jou
hoop dat jij mij ziet
onzichtbaar als ik ben
- zo maak ik me -

Ik heb geen das
meer aan
loop ijsberend door mijn hoofd
zoek het gouden woord
proef het op mijn tong
mijn lippen blijven dicht

Ik geef het al op
voor ik écht begin
en laaf me
aan de geruststellende gedachten
die ik laat dwarrelen over mijn gepeins

Ik weet niet meer
wat ik zie
vertrouw mijn ogen en oren niet
ik wil het graag geloven
dat ik het allemaal juist begrijp
en vrees het misverstand
als een falende scharnier

Ik hoop en hoop en hoop
ik bid en bid en bid
ik wens en wens en wens
ik bied en bied en bied

"Neem mij, want dit is mijn lichaam
en dit is mijn geest"
méér heb ik niet te bieden
is het alsjeblieft genoeg ?

1 opmerking:

Sven zei

Het schilderij, "Verlegen meisje", is van Afke Spies-Schaafsma en is terug te vinden op http://www.afkespies.nl/index.php?pageid=56171&albumid=2721

Bezoekers

Volgers