17 maart 2009

Natuurmusem


Mams ging aan mijn natuur vooraf en picknickte
mij klaar voor groei en bloei en darwinst.

Zij: 'De natuur is een inferno.'
Na dit leermoment was er de stilte der fossielen,

men kon er ook genieten van verbijstering.
Later trof ik deze faculteiten in mijn ziel.

Ik ben er, Charles, of course not op vooruitgegaan.
hersenkoraal, snaveldolfijn, Hippo amphibius

en aan het einde van die rij nog een primaat of wat.
De chaos heerst in het natuurmuseum.

Bewijs zo'n rij maar eens, dacht ik tijdens zeldzaam bezoek.
Je raakt het overzicht kwijt, het stinkt er beestachtig.

'Niet spotten met de geur van het behoud. Je oma gebruikte al
kamfer.' 'Maar mams, dat was om motten weg te houden.'

'Ik weet het. Wat denken de suppoosten?'
'Yes madam, very strong air indeed. Shall I ask for chief?'

Kamfer - Anne Vegter (uit : Spamfighter)

Geen opmerkingen:

Bezoekers

Volgers