16 maart 2009

Taart


zeg niet dat je al gegeten hebt
zeg alsjeblieft niet dat je al gegeten hebt
zeg niet dat je je buik vol

kijk het zit zo
we zijn er nog en hebben samen
minstens een half leven voor de boeg

en van louter lucht kun je niet leven
dus kom onder die stoel vandaan

ren niet met je handen in het haar
door mijn nette kamer

terwijl ik je zoveel te bieden heb

toe ik weet dat je schelden
een smeekbede is

snuffel niet zo aan mijn kruis
met gasten erbij

laat ze please please niet merken
dat ik op het verkeerde paard
heb gewed

vader was een schipper

hij zei

het medelijden is er niet meteen
vaar door en bescherm de vracht
als je vrouw op zinken ligt

was het haar uit de spoelbak en eet
reken nooit op steun uit onverwachte hoek
maar zet je schrap en eet

Tuurlijk lust je een stuk van die taart - Tsead Bruinja (Uit : Bang voor de bal)

Geen opmerkingen:

Bezoekers

Volgers